Het openen van de Muur en het bepalen van de Dora (A)


1. Oost werpt de dobbelstenen. Tel, tegen de wijzers van de klok in, te beginnen bij Oost.
(Dealer = Oost, Dice = dobbelstenen)

Met deze worp wordt bepaald welke zijde van de Muur wordt geopend.


2. Tel nu aan deze zijde van de Muur hetzelfde aantal ogen nogmaals af,
van rechts naar links.
(player = speler; de kant waar de Muur wordt geopend)


Dit bepaalt wáár de Muur wordt geopend.




3. Tel vanaf de opening in de Muur 7 stenen naar rechts. Maak daar opnieuw een opening in de Muur.
Mocht je het einde van de Muur bereiken, dan tel je gewoon door in de volgende zijde van de Muur.


Deze stenen worden iets opzij geschoven en vormen de Dode Stenen.


4. Tel nu vanaf de eerst gemaakte opening in de Muur drie stenen af naar rechts.
Draai de bovenste steen om ('flip the 3rd tile') om de Dora-wijzer te bepalen.


In dit voorbeeld is de Dora-wijzer Oost geworden.